FAQ - Meest Gestelde Vragen
Heb je een vraag over je pakket of onze producten? Lees dan eerst onze FAQ hieronder aangezien deze bestaat uit de meest gestelde vragen. Hoogstwaarschijnlijk vind je hier een antwoord! Is dat niet zo? Dan kun je altijd contact met ons opnemen via info@mobisite.nl
Producten & Refurbished
Is Mobisite® betrouwbaar?
Wij zijn lid van Thuiswinkel Waarborg en Webshop keurmerk zo ben je altijd verzekerd voor je aankoop. Vrijwel alle recensies zijn zeer hoog en bijna overal scoort de webshop rond een 9.2. Her en der vind je wel eens een negatieve recensie, maar die vind je natuurlijk bij iedere denkbare webshop. In die zin is Mobisite zeker een betrouwbare partij om jouw nieuwe gereviseerde telefoon of tablet te kopen.
Wat is refurbished?
Refurbished iPhone betekent ”gereviseerd iPhone”. Dat is natuurlijk niet hetzelfde als een tweedehands iPhone. We controleren onze refurbished iPhones op meer dan 50 punten. Een refurbished Apple iPhone komt hierdoor meer in de buurt met de kwaliteit van een nieuw toestel dan met een tweedehands iPhone. Meer over refurbished lees je hier!
Wat is de kwaliteit van de Refurbished iPhones?
Al onze Refurbished iPhones worden op meer dan 50 punten gecontroleerd zodat je er zeker van bent dat deze iPhones perfect zullen functioneren.
- Lees hier meer over de kwaliteitscheck.
Wat zijn de verschillende productcondities?
Elke refurbished iPhone en iPad kun je bij Mobisite kopen in de productcondities nieuwstaat, zo goed als nieuw, heel goed en redelijk. Dit gaat enkel om het uiterlijk. Van binnen is elk refurbished device 100% functioneel en evenaart het de kwaliteit van nieuw.
- Lees hier meer over de verschillende productcondities.
Wat is de staat van de Batterijconditie?
Bij Mobsite besteden we veel aandacht aan de staat van de batterij en aan de technische staat ervan. Al onze telefoons hebben een minimale capaciteit van 85%. iPhones met een dergelijke capaciteit werken volledig. Mochten zich toch problemen voordoen met de batterij, dan kunnen deze uiteraard worden verholpen onder de garantie. Volgens standaards gezet door Apple, werken iPhones met een batterijcapaciteit van 85% nog steeds op optimale efficiëntie.
”Vorig jaar was de gemiddelde batterijcapaciteit van onze refurbished iPhones 96%.”
Krijg ik accessoires bij mijn toestel?
Tijdelijke actie: Je krijgt bij elke refurbished iPhone gratis kabel, oplader, sim uitdrukpen, hoesje, screenprotector en gaming draadloze bluetooth oordopjes.
Zijn de toestellen sim-lock vrij?
Al onze toestellen zijn sim-lock vrij! Elke simkaart past in jouw iPhone.
Betaling
Hoe bestel ik?
Als je in de webshop bent:
1. Ga naar het product dat je wil
2. Klik op de ‘In winkelmandje” knop.
3. Je wordt doorgestuurd naar de winkelwagen.
4. Mits er een korting is, vul je kortingscode in het vakje “Kortingscode invullen”
5. Controleer je winkelwagen en klik op “Afrekenen”
6. Log in op jouw Mobisite account of ga door als gast
7. Vul je gegevens in
8. Kies je gewenste verzendmethode
9. Kies je gewenste betaalmethode
10. Klik op “Bestelling betalen” en je wordt doorgestuurd naar de gekozen betaalmethode
11. Volg de instructies van je betaalmethode en je zal worden teruggestuurd naar Mobisite
12. Gefeliciteerd, je hebt besteld bij Mobisite
13. Een bevestigingsmail zal worden verstuurd naar je ingevulde mailadres
14. We gaan zo snel mogelijk aan de slag om jouw bestelling te bezorgen.
Let op: jouw bestelling zal niet bezorgd worden als je nog niet betaald hebt.
Kan ik mijn bestelling nog veranderen of annuleren?
Helaas is het niet mogelijk om een bestelling te veranderen of annuleren nadat deze bevestigd is.
Wat voor betaalmogelijkheden heb ik?
Bij Mobisite® kun je op een van de volgende manieren betalen:
1– iDEAL
2– Creditcard – Visa – Mastercard – American Express
3– Bancontact (Mistercash in België)
4– KBC/CBC-Betaalknop
Het betalen voor mijn bestelling lukt niet. Wat moet ik doen?
Hier een aantal tips die je kunnen helpen:
- Maak een account aan. Via een account kan je alsnog je betaling afronden.
- Doe de bestelling via een laptop en niet via een telefoon
Nog niet gelukt? Doe dan de bestelling opnieuw. Een bestelling is pas definitief wanneer de betaling is voldaan.
Zijn alle prijzen inclusief BTW?
Alle productprijzen op onze website zijn inclusief BTW. Onze refurbished iPhones vallen onder de bijzondere regeling –gebruikte goederen. Voor vragen kunt u contact opnemen per e-mail.
Hoe ontvang ik mijn factuur?
Na de bestelling ontvang je direct een mail met daarin de factuur.
Verzending & levering
Wat zijn de verzendkosten?
Verzenden naar België en Nederland is gratis en kost je dus niets! Tevens nemen wij de kosten voor verzekering van je pakketje voor onze rekening.
Wat is de levertijd van de bestelling?
Wanneer je op werkdagen voor 22:30 besteld, morgen in huis
Kan ik mijn bestelling bij jullie afhalen?
Nee, dat is niet mogelijk. Je kunt je bestelling laten versturen naar een door jou opgegeven adres, óf het pakketje laten bezorgen op een PostNL locatie bij jou in de buurt.
Moet ik thuisblijven voor mijn bestelling?
Nee, dat hoeft niet. Indien je tijdens het bezorgmoment niet aanwezig bent, wordt je bestelling naar een PostNL locatie bij jou in de buurt gebracht. De vervoerder laat je dan weten wanneer je de bestelling kunt ophalen.
Waar kan ik de status van mijn order bekijken?
Zodra het pakketje bij PostNL of DHL is afgeleverd ontvang je van ons een track & trace code waarmee je het pakketje precies kunt volgen.
Beschadigd bij ontvangst
Het kan helaas gebeuren dat je pakket beschadigd bezorgd wordt.
In dat geval kun je dit binnen 48 uur melden bij onze klantenservice via info@mobisite.nl
Na deze periode is het niet meer mogelijk om aanspraak te doen op de geleden schade.
Wij raden je aan bij een beschadigd pakket altijd foto’s te maken van de verpakking!
Ruilen & retourneren
Kan ik het toestel ruilen/retourneren?
Op alle bestellingen via mobisite.be heb je als consument 14 dagen bedenktijd. Deze termijn gaat in op het moment dat jouw bestelling geleverd is. Dit houdt in dat je zonder opgave van reden een toestel aan ons kunt retourneren.
- Lees hier verder hoe je dat doet.
Hoe kan ik een product naar jullie terugsturen?
Als je je telefoon of accessoire wil terugsturen voor een omruiling, terugbetaling of garantie, vul dan eerst ons retourformulier in.
Na het aanmelden van je retour zal deze zo snel mogelijk worden goedgekeurd en ontvang je van ons een e-mail met retourinstructies en een retouradres
Belangrijk bij het retourneren van je iPhone / iPad:
Schakel zeker de functie ‘’zoek mijn iPhone’’ uit, anders kunnen wij de herstelling niet starten of zal de retour geweigerd worden. Dit doe je in: Instellingen > Je naam > iCloud > Zoek mijn > Zoek mijn iPhone.
Wis hierna je toestel en verpak deze zorgvuldig. Onze Mobisite-doos geeft een goede bescherming.
Gaat je toestel nog aan en werkt deze? Klik dan hier voor de instructies om iCloud uit te loggen.
Gaat je toestel niet meer aan of heb je deze niet meer in je bezit? Klik dan hier voor de instructies om iCloud uit te loggen.
Hoe stuur ik een product terug voor garantie?
Je kunt een product retourneren via onze retourpagina. Daarbij kun je kiezen voor geld retour of voor een vervangend product wanneer het binnen de bedenktermijn valt indien het onder garantie valt of een retour betreft. Producten vallen onder garantie als het een fabricagefout of productfout betreft.
- Lees hier meer over de garantie.
Waar vind ik het ordernummer?
Als je bestelling correct is afgehandeld in onze webshop, krijg je van ons een orderbevestiging per e-mail. Hierin staat het ordernummer van je bestelling. Ook op de pakbon, die bij elke online bestelling wordt meegeleverd in de doos, is het ordernummer van je bestelling te vinden.
Wanneer wordt mijn retourzending verwerkt?
Retourzendingen verwerken wij doorgaans binnen 1 tot 2 werkdagen na binnenkomst.
Wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag terug?
Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen, of tot het moment dat je aangetoond heeft deze te hebben opgestuurd.
We storten het bedrag op dezelfde manier terug zoals je je bestelling afgerekend hebt. We maken de betaling als het ware ongedaan.
Garantie en Klachten
Heb ik garantie op mijn refurbished iPhone?
Al onze toestellen komen standaard met 24 maanden garantie, waarvan 12 maanden garantie op de batterij en 6 maanden op de accessoires.
- Lees hier meer over onze garantievoorwaarden.
Wat valt er onder de 2 jaar garantie?
Onze Mobisite garantie dekt alle technische mankementen, zoals problemen met de camera, de speakers, de microfoon etc.
De garantie komt te vervallen – voor zover wettelijk is toegestaan - als de telefoon beschadigd is geraakt door onjuist gebruik. Denk hierbij aan schade zoals:
-Beschadigingen die door val-, druk-, stoot-, gebruik- of vochtschade ontstaan zijn.
-Een gebroken of gebarsten scherm wordt niet gedekt door de garantie.
-Normale slijtage aan de telefoon en batterij vallen niet onder de garantie.
-Schade aan de telefoon veroorzaakt door het niet opvolgen van voorschriften en/of met betrekking tot oneigenlijk of onverantwoord gebruik van de telefoon valt niet onder de garantie.
-Softwaregebreken worden niet gedekt door de garantie.
Het verwijderen van een virus of andere z.g. malware wordt niet gedekt door de garantie.
-Schade aan de telefoon wanneer je deze op onachtzame wijze hebt verzonden wordt niet gedekt door de garantie. Jij bent verantwoordelijk voor het correct verpakken van de telefoon voor verzending.
-De garantie vervalt als het serienummer of IMEI van de telefoon is verwijderd.
-Als je de telefoon fysiek opent, vervalt de garantie.
-Bij reparatie door derde partijen komt de garantie te vervallen.
Lees hier meer over onze garantievoorwaarden.
- Lees hier meer over onze garantievoorwaarden.
Ik twijfel of mijn schade binnen de garantie valt, wat moet ik doen?
Onze klantenservice helpt je graag in te schatten of jouw schade binnen de garantie valt. Neem bij twijfel dus altijd even contact met onze klantenservice op. Dat kan per e-mail:
info@mobisite.nl
Zo voorkom je dat je onnodig je device naar ons opstuurt.
Technische ondersteuning van je Apple product
Mijn device gaat niet aan
Als je een iPhone hebt die niet aangaat, dan raden wij je aan om hem minimaal één uur aan de oplader aan te sluiten. Als je toestel wat langer in de doos heeft gezeten, heeft de lege accu even tijd nodig om te beginnen met opladen.
Batterij loopt snel leeg
Tips voor een langer batterijduur:
1. Kijk naar de apps
Controleer welke apps zich vooral schuldig maken aan je snel leegtrekkende batterij. Dit zie je via ‘Instellingen>Batterij’. Scrol naar beneden en je ziet welke apps het meest van de accu vreten.
2. Locatievoorzieningen
Kijk ook naar welke apps op de achtergrond je locatie checken, want gps vreet enorm aan de batterij. Hiervoor ga je naar ‘Instellingen>Privacy>Locatievoorzieningen’.
3. Energiebesparingsmodus
De eenvoudigste manier om de accuduur te verlengen, is door de energiebesparingsmodus te activeren. Dat stel je in door bij ‘Instellingen>Batterij’ de schakelaar te activeren.
4. Beperk de achtergrondactiviteit
Via ‘Instellingen>Algemeen>Ververs op achtergrond’ geef je aan welke apps dit mogen doen.
5. Donkere modus
Met de donkere modus laat je iPhone veel meer zwarttinten zien en gaat de iPhone batterij langer mee.
6. Een zwarte achtergrond
Ga daar naar ‘Achtergrond>kies een nieuwe achtergrond’ en tik boven op ‘Stilstaand’. Scrol helemaal naar beneden, tik op de zwarte achtergrond en kies ‘Stel in>Beide’.
7-Schakel AirDrop uit
Druk langer op de netwerkpaneel linksboven, waar je vier knoppen ziet staan. Tik op het AirDrop-icoon en kies ‘Ontvangen uit’.
8-Néé, Siri
Ga naar ‘Instellingen>Siri en zoeken’ en zet ‘Luister naar “Hé, Siri”’ uit.
9. Verminder beweging
Ga naar ‘Instellingen> Toegankelijkheid> Beweging’, en activeer ‘Verminder beweging’.
Hoe maak ik een back-up op mijn iPhone?
- Ga naar Instellingen
- Klik op uw Apple ID
- Klik op iCloud
- Klik op iCloud-reservekopie
- Klik op Maak nu reservekopie (hierboven kunt u ook direct aanvinken dat er automatisch een iCloud-reservekopie wordt gemaakt
Hoe verwijder ik de iCloud zonder telefoon?
- Ga naar icloud.com . Zie je ”Zoek mijn iPhone” niet op iCloud.com, dan heeft jouw account alleen toegang tot de online functies van iCloud. Voor toegang tot ”Zoek mijn iPhone” en andere functies dien je iCloud ook geïnstalleerd te hebben op jouw iOS-apparaat.
- Klik vervolgens op Alle apparaten en selecteer het apparaat dat je wilt wissen.
- Vervolgens klik je in het info-venster op Wis Apparaat (hier komt jouw toestel naam te staan).
- Hierna voer je het Apple ID-wachtwoord in. Let op: Voer geen telefoonnummer of bericht in, dit i.v.m. het feit dat het toestel al verloren is.
- Stop vervolgens het wisverzoek, hierna komt er een button Verwijder uit account in het rood te staan. Klik hier op. Hierna is je iCloud verwijderd van je toestel.
Hoe verwijder ik “zoek mijn iPhone” zonder telefoon?
- Ga naar icloud.com/find
- Log in met jouw Apple ID
- Selecteer het toestel dat je dient te verwijderen van de functie “zoek mijn
- iPhone” (te vinden bovenaan het scherm onder ‘alle apparaten’.
- Als het toestel offline is dan kies je “verwijder uit account”
- Dan verschijnt de melding; “Weet u zeker dat u deze iPhone/iPad wil
- verwijderen” en vervolgens klik je dan op “Verwijder”.
- Vul vervolgens jouw Apple ID in, hierna is deze functie verwijderd.
Je vraag staat er niet tussen?
kunt ons altijd mailen. Wij proberen altijd binnen 24 uur te reageren.