FAQ - Meest Gestelde Vragen
Heb je een vraag over je pakket of onze producten? Lees dan eerst onze FAQ hieronder aangezien deze bestaat uit de meest gestelde vragen. Hoogstwaarschijnlijk vind je hier een antwoord! Is dat niet zo? Dan kun je altijd contact met ons opnemen via info@mobisite.nl
Verzending & levering
Is Mobisite® betrouwbaar?
Wij zijn lid van Thuiswinkel Waarborg en Webshop Keurmerk, waardoor je altijd verzekerd bent van een veilige aankoop. Vrijwel alle recensies zijn zeer positief en de webshop scoort gemiddeld een 9.3. Af en toe komt er een negatieve recensie voor, maar dat is natuurlijk het geval bij elke webshop. Kortom, Mobisite is zeker een betrouwbare partij om jouw gereviseerde accessoires, telefoon of tablet te kopen.
Wat zijn de verzendkosten?
Verzenden naar België en Nederland is gratis en kost je dus niets! Tevens nemen wij de kosten voor verzekering van je pakketje voor onze rekening.
Wat is de levertijd van de bestelling?
Wanneer je op werkdagen voor 22:30 besteld, morgen in huis
Kan ik mijn bestelling bij jullie afhalen?
Nee, dat is niet mogelijk. Je kunt ervoor kiezen om je bestelling te laten bezorgen op een door jou opgegeven adres, of om het pakketje af te halen bij een PostNL locatie bij jou in de buurt.
Moet ik thuisblijven voor mijn bestelling?
Nee, dat hoeft niet. Indien je tijdens het bezorgmoment niet aanwezig bent, wordt je bestelling naar een PostNL locatie bij jou in de buurt gebracht. De vervoerder laat je dan weten wanneer je de bestelling kunt ophalen.
Waar kan ik de status van mijn order bekijken?
Zodra het pakketje bij PostNL of DHL is afgeleverd ontvang je van ons een track & trace code waarmee je het pakketje precies kunt volgen.
Beschadigd bij ontvangst
Het kan helaas gebeuren dat je pakket beschadigd bezorgd wordt.
In dat geval kun je dit binnen 48 uur melden bij onze klantenservice via info@mobisite.nl
Na deze periode is het niet meer mogelijk om aanspraak te doen op de geleden schade.
Wij raden je aan bij een beschadigd pakket altijd foto’s te maken van de verpakking!
Ruilen & retourneren
Kan ik het toestel ruilen/retourneren?
Op alle bestellingen via mobisite.be heb je als consument 30 dagen bedenktijd. Deze termijn gaat in op het moment dat jouw bestelling geleverd is. Dit houdt in dat je zonder opgave van reden een toestel aan ons kunt retourneren.
- Lees hier verder hoe je dat doet.
Hoe kan ik een product naar jullie terugsturen?
Als je je product wilt retourneren voor omruiling, terugbetaling of garantie, vul dan ons retourformulier in en volg de instructies op de ruilen- en retournerenpagina.
Hoe stuur ik een product terug voor garantie?
Je kunt een product retourneren via onze retourpagina, mits het onder de garantie valt. Producten vallen onder garantie als er sprake is van een fabricage- of productiefout.
- Lees hier meer over de garantie.
Waar vind ik het ordernummer?
Als je bestelling correct is verwerkt in onze webshop, ontvang je van ons een orderbevestiging per e-mail. Hierin vind je het ordernummer van je bestelling.
Wanneer wordt mijn retourzending verwerkt?
Retourzendingen worden doorgaans binnen 2 tot 4 werkdagen na ontvangst verwerkt.
Wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag terug?
Wij betalen het volledige aankoopbedrag (inclusief eventuele verzend- en betaalkosten) zo snel mogelijk terug, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de herroepingsmededeling. We mogen echter wachten met terugbetalen totdat we de producten hebben ontvangen, of totdat je hebt aangetoond dat je ze hebt teruggestuurd. Het bedrag wordt terugbetaald via dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt bij de bestelling, waarmee de transactie wordt teruggedraaid.
Betaling
Hoe bestel ik?
1. Ga naar het product dat je wilt.
2. Klik op de knop “In winkelmandje”.
3. Je wordt doorgestuurd naar de winkelwagen.
4. Indien er een korting is, vul je de kortingscode in het veld “Kortingscode invullen”.
5. Controleer je winkelwagen en klik op “Afrekenen”.
6. Log in op je Mobisite-account of ga verder als gast.
7. Vul je gegevens in.
8. Kies de gewenste verzendmethode.
9. Kies de gewenste betaalmethode.
10. Klik op “Bestelling betalen” en je wordt doorgestuurd naar de gekozen betaalmethode.
11. Volg de instructies van je betaalmethode en je wordt teruggestuurd naar Mobisite.
12. Gefeliciteerd, je hebt een bestelling geplaatst bij Mobisite!
13. Een bevestigingsmail wordt verstuurd naar het opgegeven e-mailadres.
14. We gaan zo snel mogelijk aan de slag om je bestelling te bezorgen.
Let op: Je bestelling wordt niet bezorgd als de betaling nog niet is voldaan.
Kan ik mijn bestelling nog veranderen of annuleren?
Helaas is het niet mogelijk om een bestelling te wijzigen of annuleren nadat deze is bevestigd.
Wat voor betaalmogelijkheden heb ik?
Bij Mobisite® kun je op de volgende manieren betalen:
1. iDEAL
2. Creditcard – Visa, Mastercard, American Express
3. Bancontact (MisterCash in België)
4. KBC/CBC-Betaalknop
5. Klarna
Het betalen voor mijn bestelling lukt niet. Wat moet ik doen?
Hier een aantal tips die je kunnen helpen:
- Maak een account aan. Via een account kan je alsnog je betaling afronden.
- Doe de bestelling via een laptop en niet via een telefoon
Nog niet gelukt? Doe dan de bestelling opnieuw. Een bestelling is pas definitief wanneer de betaling is voldaan.
Zijn alle prijzen inclusief BTW?
Alle productprijzen op onze website zijn inclusief BTW. Onze refurbished iPhones vallen onder de bijzondere regeling –gebruikte goederen. Voor vragen kunt u contact opnemen per e-mail.
Hoe ontvang ik mijn factuur?
Na het plaatsen van je bestelling ontvang je, zodra wij de bestelling hebben bevestigd, direct een e-mail met de factuur.
Garantie en Klachten
Garantie op Accessoires
Wij hechten veel waarde aan de tevredenheid van onze klanten over hun aankopen. Op al onze producten is de wettelijke garantie van kracht. Dit betekent dat u er op kunt rekenen dat de producten die wij leveren voldoen aan wat u er redelijkerwijs van mag verwachten. Indien een product niet aan deze verwachtingen voldoet, heeft u recht op reparatie of vervanging. Voor sommige producten geldt een fabrieksgarantie of een aanvullende garantie. Deze extra garanties staan los van de wettelijke garantie. Voor alle producten die wij verkopen, geldt een minimale garantietermijn van zes maanden. Indien fabrieksgaranties of wettelijke voorschriften dit vereisen, kan de garantietermijn langer zijn dan zes maanden. Bij elk product op onze website vindt u onder het kopjespecificatiesde exacte garantieduur. De garantieperiode gaat in zodra u het product in ontvangst heeft genomen.
Garantie op Refurbished Producten
Garantie is een belangrijk aspect bij de aankoop van refurbished producten, daarom bieden wij 2 jaar garantie op al onze toestellen. Dit betekent dat je gedurende deze periode kunt rekenen op onze volledige ondersteuning en kosteloze reparaties in geval van defecten of storingen. Onze garantie zorgt voor gemoedsrust en vertrouwen in de kwaliteit van onze toestellen.
Voor alle artikelen die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie conform de Europese richtlijnen. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat jij er in alle redelijkheid van mag verwachten. Dit houdt in dat een artikel bij levering in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren. Naast de wettelijke garantie kijken we ook naar de economische levensduur van het artikel, want het ene product gaat langer mee dan het andere.
Onze garantie dekt alle technische mankementen, zoals problemen met de speakers, de moederbord, de camera, de microfoon etc. Al onze toestellen komen met 2 jaar garantie. De accessoires zoals kabels, opladers, hoesjes en oordopjes hebben 6 maanden garantie. Defecten aan de batterij van het toestel worden gedekt door 12 maanden garantie. Uiteraard kan je bij ons tegen een gunstig tarief je accu buiten de garantie om laten vervangen.
Wat valt er onder de 2 jaar garantie voor refurbished producten?
Onze Mobisite garantie dekt alle technische mankementen, zoals problemen met de camera, de speakers, de microfoon etc.
De garantie komt te vervallen – voor zover wettelijk is toegestaan - als de telefoon beschadigd is geraakt door onjuist gebruik. Denk hierbij aan schade zoals:
-Beschadigingen die door val-, druk-, stoot-, gebruik- of vochtschade ontstaan zijn.
-Een gebroken of gebarsten scherm wordt niet gedekt door de garantie.
-Normale slijtage aan de telefoon en batterij vallen niet onder de garantie.
-Schade aan de telefoon veroorzaakt door het niet opvolgen van voorschriften en/of met betrekking tot oneigenlijk of onverantwoord gebruik van de telefoon valt niet onder de garantie.
-Softwaregebreken worden niet gedekt door de garantie.
Het verwijderen van een virus of andere z.g. malware wordt niet gedekt door de garantie.
-Schade aan de telefoon wanneer je deze op onachtzame wijze hebt verzonden wordt niet gedekt door de garantie. Jij bent verantwoordelijk voor het correct verpakken van de telefoon voor verzending.
-De garantie vervalt als het serienummer of IMEI van de telefoon is verwijderd.
-Als je de telefoon fysiek opent, vervalt de garantie.
-Bij reparatie door derde partijen komt de garantie te vervallen.
Lees hier meer over onze garantievoorwaarden.
- Lees hier meer over onze garantievoorwaarden.
Ik twijfel of mijn schade binnen de garantie valt, wat moet ik doen?
Onze klantenservice helpt je graag in te schatten of jouw schade binnen de garantie valt. Neem bij twijfel dus altijd even contact met onze klantenservice op. Dat kan per e-mail:
info@mobisite.nl
Zo voorkom je dat je onnodig je device naar ons opstuurt.
Producten & Refurbished
Wat is refurbished?
Refurbished iPhone betekent ”gereviseerd iPhone”. Dat is natuurlijk niet hetzelfde als een tweedehands iPhone. We controleren onze refurbished iPhones op meer dan 50 punten. Een refurbished Apple iPhone komt hierdoor meer in de buurt met de kwaliteit van een nieuw toestel dan met een tweedehands iPhone. Meer over refurbished lees je hier!
Wat is de kwaliteit van de Refurbished iPhones?
Al onze Refurbished iPhones worden op meer dan 50 punten gecontroleerd zodat je er zeker van bent dat deze iPhones perfect zullen functioneren.
- Lees hier meer over de kwaliteitscheck.
Wat zijn de verschillende productcondities?
Elke refurbished iPhone en iPad kun je bij Mobisite kopen in de productcondities nieuwstaat, zo goed als nieuw, heel goed en redelijk. Dit gaat enkel om het uiterlijk. Van binnen is elk refurbished device 100% functioneel en evenaart het de kwaliteit van nieuw.
- Lees hier meer over de verschillende productcondities.
Wat is de staat van de Batterijconditie?
Bij Mobsite besteden we veel aandacht aan de staat van de batterij en aan de technische staat ervan. Al onze telefoons hebben een minimale capaciteit van 85%. iPhones met een dergelijke capaciteit werken volledig. Mochten zich toch problemen voordoen met de batterij, dan kunnen deze uiteraard worden verholpen onder de garantie. Volgens standaards gezet door Apple, werken iPhones met een batterijcapaciteit van 85% nog steeds op optimale efficiëntie.
”Vorig jaar was de gemiddelde batterijcapaciteit van onze refurbished iPhones 96%.”
Krijg ik accessoires bij mijn toestel?
Tijdelijke actie: Je krijgt bij elke refurbished iPhone gratis kabel, oplader, sim uitdrukpen, hoesje, screenprotector en gaming draadloze bluetooth oordopjes.
Zijn de toestellen sim-lock vrij?
Al onze toestellen zijn sim-lock vrij! Elke simkaart past in jouw iPhone.
Technische ondersteuning van je Apple product
Mijn device gaat niet aan
Als je een iPhone hebt die niet aangaat, dan raden wij je aan om hem minimaal één uur aan de oplader aan te sluiten. Als je toestel wat langer in de doos heeft gezeten, heeft de lege accu even tijd nodig om te beginnen met opladen.
Batterij loopt snel leeg
Tips voor een langer batterijduur:
1. Kijk naar de apps
Controleer welke apps zich vooral schuldig maken aan je snel leegtrekkende batterij. Dit zie je via ‘Instellingen>Batterij’. Scrol naar beneden en je ziet welke apps het meest van de accu vreten.
2. Locatievoorzieningen
Kijk ook naar welke apps op de achtergrond je locatie checken, want gps vreet enorm aan de batterij. Hiervoor ga je naar ‘Instellingen>Privacy>Locatievoorzieningen’.
3. Energiebesparingsmodus
De eenvoudigste manier om de accuduur te verlengen, is door de energiebesparingsmodus te activeren. Dat stel je in door bij ‘Instellingen>Batterij’ de schakelaar te activeren.
4. Beperk de achtergrondactiviteit
Via ‘Instellingen>Algemeen>Ververs op achtergrond’ geef je aan welke apps dit mogen doen.
5. Donkere modus
Met de donkere modus laat je iPhone veel meer zwarttinten zien en gaat de iPhone batterij langer mee.
6. Een zwarte achtergrond
Ga daar naar ‘Achtergrond>kies een nieuwe achtergrond’ en tik boven op ‘Stilstaand’. Scrol helemaal naar beneden, tik op de zwarte achtergrond en kies ‘Stel in>Beide’.
7-Schakel AirDrop uit
Druk langer op de netwerkpaneel linksboven, waar je vier knoppen ziet staan. Tik op het AirDrop-icoon en kies ‘Ontvangen uit’.
8-Néé, Siri
Ga naar ‘Instellingen>Siri en zoeken’ en zet ‘Luister naar “Hé, Siri”’ uit.
9. Verminder beweging
Ga naar ‘Instellingen> Toegankelijkheid> Beweging’, en activeer ‘Verminder beweging’.
Hoe maak ik een back-up op mijn iPhone?
- Ga naar Instellingen
- Klik op uw Apple ID
- Klik op iCloud
- Klik op iCloud-reservekopie
- Klik op Maak nu reservekopie (hierboven kunt u ook direct aanvinken dat er automatisch een iCloud-reservekopie wordt gemaakt
Hoe verwijder ik de iCloud zonder telefoon?
- Ga naar icloud.com . Zie je ”Zoek mijn iPhone” niet op iCloud.com, dan heeft jouw account alleen toegang tot de online functies van iCloud. Voor toegang tot ”Zoek mijn iPhone” en andere functies dien je iCloud ook geïnstalleerd te hebben op jouw iOS-apparaat.
- Klik vervolgens op Alle apparaten en selecteer het apparaat dat je wilt wissen.
- Vervolgens klik je in het info-venster op Wis Apparaat (hier komt jouw toestel naam te staan).
- Hierna voer je het Apple ID-wachtwoord in. Let op: Voer geen telefoonnummer of bericht in, dit i.v.m. het feit dat het toestel al verloren is.
- Stop vervolgens het wisverzoek, hierna komt er een button Verwijder uit account in het rood te staan. Klik hier op. Hierna is je iCloud verwijderd van je toestel.
Hoe verwijder ik “zoek mijn iPhone” zonder telefoon?
- Ga naar icloud.com/find
- Log in met jouw Apple ID
- Selecteer het toestel dat je dient te verwijderen van de functie “zoek mijn
- iPhone” (te vinden bovenaan het scherm onder ‘alle apparaten’.
- Als het toestel offline is dan kies je “verwijder uit account”
- Dan verschijnt de melding; “Weet u zeker dat u deze iPhone/iPad wil
- verwijderen” en vervolgens klik je dan op “Verwijder”.
- Vul vervolgens jouw Apple ID in, hierna is deze functie verwijderd.
Je vraag staat er niet tussen?
kunt ons altijd mailen. Wij proberen altijd binnen 24 uur te reageren.